1. Uniek concept
Beschikt de spot over een unieke baseline, een uniek format, een auditief logo dat consequent gebruikt wordt? Spreek in beelden en laat de luisteraar meestappen in je verhaal.
2. Focus
Heeft je spot een kernboodschap? Bij een spot die bol staat van de info zie je het bos niet meer door de bomen. Eén spot, éen boodschap.
3. Humor
Valt er te lachen? Humor werkt, maar is subjectief. En altijd: opgelet met ironie en cynisme.
4. Sound effects
Herkenbare muziek of een sterk sonic logo versterken je boodschap. Of experimenteer eens met sound effects!
5. Testimonial
Kan je een geloofwaardige getuigenis toevoegen? Schrijf scenario’s die aansluiten bij de leefwereld van de luisteraar en gebruik spreektaal in de studio.
6. Originaliteit
Blijf weg van flauwe woordspelingen of stuntelige dialogen. Een goedgeplaatste stilte is origineler dan een slechte grap.
7. Sterke woorden
Spreek je duidelijke taal? De meest doeltreffende spots gebruiken sterke werkwoorden. Kies voor de tegenwoordige tijd en spreek de luisteraar rechtstreeks aan in de tweede persoon. ‘Jij’ is veel krachtiger dan ‘ons’ of ‘wij’.
bron: var.be
Zoek een artikel in de kennisbank
Tips voor een geslaagde radiospot
Vond je dit artikel behulpzaam?
Gerelateerde artikelen
-
Regioradio past privacybeleid aan
Regioradio past privacybeleid aan en wijzigt algemene voorwaarden.De bescherming van je privacy vind...